Cumartesi, Nisan 18, 2009

Avrupa Para Birligi sarsilacak, bazi ülkeler kendi paralarina geri dönecek. Euro ülkeleri azalacak.

Bazi Avrupa ülkeleri Krizden kurtulmanin yolunu Euro'dan ayrilmada görecek. Ben ilk Italyanin Avrupa Para birliginden cikmasini ve kendi parasina dönmesini bekliyorum.

Bu sene Euro ve Dolar biraz kolkola girecek. Sene sonuna dogru dolar düsecek. 2010 da Euro dolardan daha belirli yüksekte oldugu halde pek faydasi görülmeyecek. Export azalinca bazi AB ülkeleri Euro hakkindaki görüslerini yenilemek mecburiyetinde kalacaklar.

Petrol ve Dogalgaz ucuzlayacak. Zengin arap ülkeleri Petrolde fiat düsürmeyi cok lazim görecekler cünkü bu kriz onlarada öyle beklenmedik zararlar getirdiki diger ülkelere petrolle bile artik baski yapamiyacaklar. Zengin araplar bati ülkelerindeki mal ve mülklerini satisa cikaracaklar. Bu durum bazi bati ülkeleri vatandaslarini cok sevindirecek, cünkü araplarin o kadar cok mülk sahibi olmasi cok kisileri rahatsiz etmeye baslamisti.

Isvicre bankalarina azalan güven tekrar artacak ve cok sayida yabancilar isvicreyi mekan olarak secip, paralarini oraya götürecek.

Nakit para tutmayin. Gümüs alin, altin pahali fakat yinede nakit paradan iyi. Paranizi simdilik bankalara yatirmamaya calisin. Eger fazla paraniz varsa 1/3 Altin, 2/3 Gümüs alin. Fakat Banka kagidi olarak degil, Külce olarak kasanizda bekletin. Ben gümüsün önümüzdeki yillarda bir yeni teknolojiye cok miktarda lazim olacagini ve bir rüyamin bu iddiami destekledigini 24. Ocak.2008 de almanca sitemde yazmistim.

Daha öncede, 5. Ekim.2007 de Euro ve Dolarin hemen hemen 1=1:60 oldugu an websayfamda herkese Dolarin yakinda yükselecegini onun icin alabildikleri kadar Dolar almalari nasihatini vermistim. Bu isaretide bir meditasyonumda almistim, almanca sayfamda yazdigim gibi. Senelerdir beni taniyan ve benim önhislerimi devamli izleyen avrupali müsterilerimden bazilari Dolar aldilar ve kazandilar. Mart 2008 de UBS Hisseleri alin diye cok yakin tanidigim müsterilerime haber verdim ve üc hafta sonra kazancla sattilar. Sattiktan sonra UBS düstü ve bugünki haline geldi.

Rüyamda bir Cölün ortasinda gümüsten bir dag görmüstüm. Günesin altinda piril piril parliyordu fakat cokta sicakti. Insan elini sürse yakardi. Ben gümüsün önümüzdeki yillarda birden pahalanmasini bekliyorum. Yukardada dedigim gibi, yeni bir cevre isitma teknolojisinde kullanilacagini bekledigim icin. Gümüs gecen sene birden ucuzladi.. Saniyorumki bazi insanlar yada kurumlar ucuz fiyata satin alabilsin diye..

BORSA

Konut, Arsa

Altin(Külce ve Para(En garanti: Krügerrand ve Vreneli)

Gümüs(Külce)

Deutsche Bank

Unilever

UBS ve HBSC(Sabirli ve sinirleri cok saglam olanlara)

Tuz (Mesela Kali&Salz)

Volkswagen

Isvicre Frangi

Türkiyede eger imkaniniz varsa Dogan Grubu Hisseleri alin, sabirla bekleyin.



ASYA:

Çin krizden beklendiginden cok darbe alacak ve ben bunun baslandigi andan itibaren böyle olmasinin bilaki istendigini tahmin ediyorum. Senelerdir Cine hemen hemen hediye olarak verilen Teknoloji transfer ve Know How Çini simdi tekrar bakarsak mahvetti. Bir süre parladilar ve simdi sönecekler. Çin halki malesef eskisi gibi azinliga alismis bir millet olmaktan ciktigi icin, Çin hükümeti Krizden cok zarar alacak.

Kriz avrupa ve Amerikada daha cok kontrol altina getirelecek fakat asya uzun zaman kendini toparliyamiyacak.

2012 den sonra Ticaret dünyasi yeni seklini almis, dünyada Zengin ve Fakir arasindaki eskisinden dahada belirli Çatlak hem büyümüs hemde yerlesmis sayilacak yani kabullenecek. Yeni sekiller, yeni düsünceler ve yeni yollar. Fakir insanlarin fakirligi büyüyüp, haklari kücülecek. Insanlar gittikce gerci hala nefes alan, yaralanabilen ve ölebilen yaratik oldugu halde robotlasacak. Üc nesil sonra kimse bu yeni sekilleri acaip bulmayacak.

Arada sirada Blogumu lütfen tekrar ziyaret edin. Ben zaman zaman yeni Hislerimi yazip, sizlere sunacagim.

Simdi bekli aranizda soranlar olur. " kusura bakmayin hanimefendi fakat...madem sen öyle cok hislis ve önhislerine güveniyorsun, niye hala zengin olmadin?"diye..

Cevabim su: Benim gibi insanlar katiyen zengin olamazlar, cünkü hisleri kuvvetli insanlar cok zenginlikle ugrasamazlar.. Spiritüel hayat yasaminin verdigi gücler yalniz kendisi icin ugrasanlardan ucup gider. Tabiat böyle uygun bulmus. Ben seneler önce birara degisik düsündüm ve daha fazla maddiyetle ugrastim.. fakat önhislerim azaldi, hemen hemen hic kalmadi..Yalniz onlar degil benim ruhumun rahatligida gitti. Bunu cok yakindan yasadigim ve bildigim icin artik kendimi öyle yormuyorum. Yalniz tabiatin bana verdigi bu hediyeye sevinip onu oldugu ve geldigi gibi kabul ediyorum..

Bütün okurlarima sevgi, saygi ve mutluluklar dilerim.

Hiç yorum yok: